Forum grupy ASG - Gods Of War £ód¼ Airsoft Team
Po powrocie ze strzelania, rozebrawszy siê, po³o¿ywszy torby, jebn±wszy w k±t ten badziew da³em sobie spokój. Tu¿ po poranku sp³odzi³em maila do specjalistów z godnie z zaleceniami z ich strony o tre¶ci:
„1. Dane zamawiaj±cego:
HANDEL ART. PRZEMYS£OWYMI I OPA£EM DRZEWNYM
Marcin Heniuk
Pogonowskiego 19
£ód¼, 90-745
tel 507 402 781
2. Numer i data zamówienia:
Zamówienie 2010/1991
Data Zamówienia: 19-02-2010
3. Data dostawy: 23.02.2010
4. Nazwa reklamowanego produktu wraz z indeksem
G&G - GR16 R4 - Eco. Version
indeks: 2308
5. Opis reklamacji
Pierwszego dnia od zakupu zepsu³ siê zwalniacz magazynka. Przy normalnym
eksploatowaniu, a w zasadzie przy wk³adaniu magazynka do repliki podczas
ogl±dania. Zakupi³em nowy, tak¿e u Was, poniewa¿ ma³a pierdó³ka.
Obecnie karabin nie dzia³a, zepsu³ sie szybko, nie wystrzeli³em nawet
Hi-capa’a. Strzelaj±c replika pracowa³a nagle wolniej, plu³a kulkami na 1-2
metry po czym przesta³a dzia³aæ. U¿ywa³em baterii 8.4. Poniewa¿ w ci±gu 5
dni od otrzymania przesy³ki karabin popsu³ siê dwa razy w±tpiê by by³
wart swojej ceny i po odes³aniu bêdê prosi³ o zwrot pieniêdzy.
--
Adres:
HANDEL ART. PRZEMYS£OWYMI I OPA£EM DRZEWNYM
Marcin Dariusz Heniuk
ul. Pogonowskiego 19
90-745 £ód¼
tel. 507 402 781 „
Napisa³em, ¿e zale¿y mi na oddaniu pieniêdzy ale w chwili obecnej po przejrzeniu Internetu nie ma co kupiæ w okolicach tej ceny, wiêc wola³bym naprawê ale znów bojê siê, ze ona siê bêdzie dalej psu³a i tak nie wiem sam co mam robiæ. Ale zgodnie z instrukcj± "W odpowiedzi na z³o¿on± reklamacjê, osoba reklamuj±ca otrzyma instrukcje dotycz±ce dalszej procedury." Oczekiwa³em dzi¶ kilka godzin na jaki¶ znak sygna³. Nie wytrzymuj±c d³ugo bo ju¿ o godzinie 11 zadzwoni³em i poinformowa³em ich o tej sytuacji i zapyta³em co mam robiæ. Powiedziano mi, ¿ebym pokrêci³ t± ¶rub± pod spodem chwytu pistoletowego, je¶li to nic nie da sprawdziæ bezpieczniki, je¶li to natomiast nie da efektu bêdzie reklamacja. Powiedzia³em, ¿e to wszystko sprawdza³em i w³a¶nie nic to nie da³o i chcê reklamacji i jaka jest procedura bo wys³a³em tego maila i nic, pytam czy to jaki¶ automat ma odpowiedzieæ mi czy czekaæ a¿ kto¶ usi±dzie u was przed kompem, zapewniono mnie, ¿e ta osoba zajmuj±ca siê nied³ugo wy¶lê instrukcje. No po kilku godzinach wys³a³em kolejnego maila i nadal nie ma odzewu. Jutro jak nie dostane ¿adnego znaku to to bêdê znów dzwoni³, bo nie mam ¿adnego numeru zg³oszenia reklamacji i nie chce wysy³aæ w ciemno bo nie odbior± i replika bêdzie siê wa³êsaæ po Polsce a ja za to p³acê.
Dzisiaj po pracy przy jakim¶ natchnieniu usiad³em i zacz±³em grzebaæ, w zasadzie w pude³ku, i tak grzebaæ wygrzeba³em ten szmelc. pokrêci³em t± ¶rub± w chwycie pistoletowym jak to siê powinno krêciæ. I replika siê odezwa³a. Nie by³ to zwyk³y odzew. Jak by rzê¿enie golarki do w³osów wkrêcaj±cej siê w afro. Nic nie krêci³o tylko warcza³o. Da³em sobie spokój i tak dalej oczekujê...
Offline
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0271.htm
Z tego co kojarzê ciebie dotyczy art 2,1 ale nie jestem pewien czy odst±pienie od umowy bez podania przyczyny mo¿e nast±piæ na skutek awarii urz±dzenia (chyba ze urz±dzenie by³o niesprawne w monecie realizacji zam), na pewno plusem jest fakt braku polskiej instrukcji. Nie mog± zarzuciæ ci uszkodzenia repliki na skutek z³ego u¿ytkowania urz±dzenia poza tym ka¿de uradzenie tech. bez polskiej instrukcji obs³ugi traktuje sie jako produkt niekompletny. Najwa¿niejsze jest aby¶ zachowa³ tego meila co do nich wys³a³e¶ dobrze je¿eli nada³e¶ go z potwierdzeniem odbioru, od tego momentu maja 14 dni, na ustosunkowanie si do twojej reklamacji, je¿eli zrobi± to po terminie reklamacja jest rozpatrzona pozytywnie i tu mo¿esz nawet otrzymaæ zwrot pieniêdzy je¿eli takie ¿±danie przedstawi³e¶ sprzedawcy. Obawiam sie jednak ze nie mo¿esz juz od nich oczekiwaæ kasy w normalnym toku reklamacyjnym od 2000r roku regulacje handlowe nie wymuszaj± na producencie/sprzedawcy zwrotu pieniêdzy ( jedynym przypadkiem jest wada konstrukcyjna urz±dzenie musi sie zepsuæ min 3 razy w ten sam sposób) chyba ze przekrocz± termin 14 dni który maja narzucony na rozpatrzenie sprawy. Najlepszym rozwi±zaniem by³o by domaganie siê wymiany urz±dzenia na inne na podstawie niezgodno¶ci umowy z towarem, jest to najszerszy termin który ciebie najmniej zobowi±zuje mo¿esz to uargumentowaæ w setki sposobów .... od braku polskiej instrukcji po tak banalne jak "urz±dzenie z³e le¿y w d³oni" przy zakupach online jest to najlepsza forma reklamacji
Ostatnio edytowany przez BGM (2010-03-01 22:21:19)
Offline
Ksi±¿eczka z instrukcj± G&G jest po angielsku ale czy te inne papiery s± po polsku nie wiem, zobaczê, napewno mam dwa papiery, jeden to paragon wygl±daj±cy jak faktura. Drugi nie wiem. Zale¿y mi na dobrze wykonanej naprawie ze wzglêdu na to, ¿e nie ma co kupiæ.
Maila ze zg³oszeniem reklamacji wys³a³em z zachowan± kopi± i z potwierdzeniem odbioru ale nie dosta³em info, ¿e przeczytano. Skoro mówisz, ¿e oni maj± 14 dni na odp mailow± , ¿e przyjeli wiadomo¶c to trochê poczekam, có¿ muszê byæ cierpliwy.
Offline
Ok, ju¿ otrzyma³em potwierdzenie odbioru zg³oszenia, zobaczymy co dalej.
Offline
Ok. Dosta³êm maila o tre¶ci:
"Witam.
Proszê o wys³anie repliki wraz z bateri± której pan u¿ywa³ na
adres
sklepu.
Pozdrawiam
£ukasz Turczynowski"
Ryzykowne wysy³aæ replikê z bateriê, która nie by³a w komplecie i nie by³a zakupiona nawet u nich.
Offline
to fakt ale dogadaj z nimi pewien szczegó³, wysy³asz replikê na swój koszt i tu sie zgadzam sklep narazie nie ustosunkowa³ sie do reklamacji ale jak bêd± chcieli zwróciæ ci kasê za wysy³kê je¿eli dokonaj± naprawy repliki chyba ze wysy³asz na ich koszt to co innego, Przedzwoñ jutro do Biura Ochrony Praw Konsumenta w £ód¼, ul. Piotrkowska 113 -
tel.042 638 46 56 i zapytaj czy mog± od ciebie ¿±daæ przes³ania baterii która nie jest ich w³asno¶ci± ani nawet nie jest reklamowanym elementem, tam maja dy¿ury radcy prawni cieczko sie jest mo¿e i dodzwoniæ ale przynajmniej powiedz± co jak sprawa wygl±da. Ja nie spotka³em sie z taka potrzeba za³atwiania reklamacji jak kto¶ reklamuje farbê to nie musi przynosiæ do sklepu pêdzla, poza tym sklepy, importerzy czy dystrybutorzy sami przysy³aj± firmê spedycyjna po odbiór reklamowanego urz±dzenia je¿eli reklamacja jest rzeczywi¶cie nieuzasadniona to wtedy dopiero wystawiaj± rachunek za przesy³kê który try musi pokryæ kupuj±cy, w Twoim przypadku replika zupe³nie nie reagowa³a poza tym nie by³o do³±czonej instrukcji w jêzyku polskim dlatego nie wiesz jak dalej z ni± postêpowaæ.
Ostatnio edytowany przez BGM (2010-03-02 17:24:13)
Offline
Sprawdzi³em, mam instrukcjê po polsku. Poczyta³em w necie i podobne obiawy ma uszkodzenie zêgabek w GB. Na to jest gwarancja. Baterii nie wy¶lê z replik±, podam dok³adn± specyfikacjê i nazwê baterii i niech sami sobie sprawdz± co i jak. Baterii nie by³o w komplecie. Co do przesy³ki to wys³ali karabin za free. Co do wysy³ki reklamacyjnej, to w regulaminie jest ¿e na w³asny koszt, tak stosuj± sklepy internetowe.
Offline
Tak, wczoraj zadzwonili, i powiedzieli, ¿e naprawiony zaczek, magazynki nie wydapaj±, replika ju¿ strzela wszytsko smiga jak powinno , ma 335fps i ¿e ju¿ ja odsy³aj±.
Offline
Replika wróci³a. Magazynki ju¿ nie wypadaj±, czy strzela nie wiem, bateria mi siê roz³adowa³a, i ³aduje j± naprawion± ³adowark± bo te¿ dzi¶ odebra³em z gwarancji. Pu¼niej napiszê co i jak.
Offline
Na tyle ile jestem w stanie sprawdziæ replikê w domu to mogê na razie stwierdziæ ¿e ¶miga, reszta oka¿e siê w niedziele.
Offline